Drugi koordinacijski sastanak za jedan od najvećih projekata Dubrovačko-neretvanske županije na području zaštite i promocije doline Neretve vrijednog više od 14 milijuna kuna održan je 26. ožujka u prostorima Gradskog kulturnog središta u Metkoviću.
Organizator sastanka je Dubrovačko-neretvanska županija, ujedno i nositelj projekta i Grad Metković, a sudjelovali su predstavnici projektnih partnera Regionalna agencija DUNEA, Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode DNŽ, Grad Ploče te odabrani stručnjaci za izradu vizualnog identiteta projekta, tvrtka PROSPEKT d.o.o. iz Rijeke.
Radi valorizacije prirodne baštine i povećanja atraktivnosti doline Neretve, provesti će se aktivnosti s ciljem podizanje razine svijesti o obnovljenoj baštini među ciljnim skupinama dionika te podizanja svijesti o rezultatima Projekta sufinanciranog sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu od 10.536.054,01 kune.
Mile Kušić iz tvrtke PROSPEKT d.o.o. na sastanku je predstavio inicijalne prijedloge vizualnih rješenja. Zamišljeno je da vizualni identitet projekta kroz moderan, kreativan, umjetnički vizual interpretira prirodnu baštinu doline Neretve i bude baza za brendiranje destinacije. Ono ujedno podrazumijeva idejni i izvedbeni projekt osnovnih grafičkih standarda, sustava komunikacije i sredstava za promociju te prostornu uporabu vizualnog identiteta koji će se koristiti u svim promotivnim materijalima projekta. Naglasak kreiranja vizualnog identiteta je promocija destinacije/atrakcija prirodne baštine u svrhu valorizacije zaštićenih dijelova prirode i područja ekološke mreže Natura 2000 te razvoj javne svijesti o važnosti bioraznolikosti i georaznolikosti doline Neretve, a posljedično i jačanja lokalnog gospodarstva. Navedeno uključuje i novo tržišno ime (slogan) kao krilaticu koja će se koristiti u svrhe promoviranja destinacije s ciljem da čestim ponavljanjem iste bude zapamćena i dio prepoznatljive ideje. Vizualni identitet projekta Promicanje održivog razvoja prirodne baštine doline Neretve, s projektnim sloganom, trebao bi biti izrađen do 30. travnja 2019. kada će ujedno biti i predstavljen javnosti.
Trenutno stanje provedbe projekta te upute za daljnju provedbu predstavila je viša stručna suradnica za pripremu i provedbu EU projekata Regionalne agencije DUNEA Iva Pozniak. Sama provedba uključuje hodogram realizacije svih projektnih aktivnosti među kojima su uređenje posjetiteljskog centra i planinarskog doma u Baćini, izložbenog prostora – postav muzeološke koncepcije za „prvu prostoriju“ Prirodoslovnog muzeja u Metkoviću, edu-eko kompleksa na brdu Trovro u Rogotinu, promatračnice za bioraznolikost na Baćinskim jezerima, tematskih staza na Baćinskim jezerima – postavljanje informativnih ploča, pješačkih staza kroz značajni krajobraz predolac-Šibenica, edu-eko vrta u sklopu OŠ fra Ante Gnječa u Staševici, edu-eko dječjeg igrališta u Otrić-Seocima te nabava i postavljanje opreme i sustava tehničke zaštite u Metkoviću.
Osim toga, kroz projekt je planirano 6 novih edukativno-posjetiteljskih infrastrukturnih sadržaja za razvoj javne svijesti o važnosti očuvanja zaštićenih dijelova prirode i Natura 2000 mreže doline Neretve, 2 nova edukativna sadržaja u svrhu podizanja obrazovnog kapaciteta djece školske dobi o važnosti očuvanja zaštićenih dijelova prirode i Natura 2000 mreže doline Neretve, Akcijski plan upravljanja posjetiteljima, definirane 1 Mjere za praćenje posjetitelja, jedan novi sadržaj na 2 lokacije tehničke opreme i postavljanja sustava za zaštitu od požara zaštićenih dijelova prirode i Natura 2000 mreže doline Neretve, 21 nova edukativna radionica na temu očuvanja prirodnih vrijednosti doline Neretve kojima je obuhvaćeno 725 dionika ciljnih skupina, 10 tipova promotivnih materijala u ukupno 16171 primjerak u svrhu podizanja razine svijesti o obnovljenoj prirodnoj baštini doline Neretve i projektnih rezultata.
Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije, već je započela s organizacijom edukativnih radionica. 21. ožujka u gradskoj vijećnici Grada Opuzena održana je prva u nizu edukativnih radionica, na temu Marketing i brendiranje doline Neretve, namijenjena lokalnom stanovništvu, točnije dionicima iz sektora turizma, obiteljskim gospodarstvima, obrtima i ostalim tipovima organizacije poljoprivredne proizvodnje, jedinicama lokalne samouprave, odnosno javnopravnim tijelima predmetnog područja. U prvom dijelu radionice sudionici su imali priliku naučiti osnovne pojmove o brendu i brendiranju, potrebne korake za kreiranje dobrog branda i brend strategije, zašto je brendiranje važno i kako može pozitivno utjecati na poslovanje, dok su u drugom, praktičnom dijelu radionice, definirali situaciju doline Neretve i njezini brending potencijali te osnovu brending strategije, nakon čega je slijedio rad u grupama i određivanje osnova za izradu akcijskog plana za provedbu brending strategije.